نماد سایت وبلاگ

هایفوتراپی چیست

هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت اولتراسوند استفاده می‌شود. این امواج با تمرکز بر لایه پوستی باعث جوانسازی میشود. هایفوتراپی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است. همانطور که پیش تر گفتیم کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

اطلاعات بیشتر : hydrafacial dubai

هایفوتراپی با تاثیر مستقیم بر لایه مورد نظر باعث ایجاد گرما درون لایه شده و کلاژن سازی را تحریک میکند. وقتی سلول‌های لایه‌ی هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می‌شوند. شاید به نظر برسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما این گونه نیست. آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. در صورت نیاز  میتوانید  از کارشناسان و مشاورین کلینیک ما مشاوره رایگان بگیرید.

حذف موی زائد به روش لیزر ipl

بهترین روش‌ها برای مراقبت از مو

مزایا و کاربرد های هایفوتراپی

هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. هایفوتراپی شیوه جوانسازی است که می تواند مانند جراحی لیفت عمل کند با این تفاوت که هیچگونه جراحی برش بخیه و خونریزی به همراه ندارد و تنها با استفاده از امواج التراسونیک انجام می پذیرد. این شیوه تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد که افرادی که به کلینیک ما مراجعه کردند بعد از چند جلسه رضایت خود را از انجام هایفوتراپی ابراز داشتند.

هایفوتراپی باعث افزایش الاستین و کلاژن در پوست می شود. همچنین به سفت شدن پوست هم کمک می کند و به عنوان یک روش لیفت صورت غیر جراحی شناخته می شوند. این روش که باعث از بین بردن چین و چروک های ظریف روی صورت دکلته و گردن نیز می شود. به طور کلی هایفوتراپی باعث میشود تا پوست بسیار زنده تر، پویاتر و جوان تر از قبل به نظر برسد.نکته‌ی آخر این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی برپایه‌ی رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک‌ها و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک دوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد. در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

درمان های رایج خماری

عوارض هایفوتراپی چیست؟

استفاده از این روش مزایای بسیاری را به همراه دارد اما در برخی موارد نیز شاهد این بوده ایم که عوارض جانبی پی در پی به دلیل استفاده از این روش داشته است. در حالی که هایفوتراپی خطرات و هزینه بسیار کمتری از جراحی لیفت صورت دارد اما نتیجه آن برای بهتر شدن نیاز به تکرار دوباره دارد. لیفت صورت ممکن است عوارضی را داشته باشد که شامل موارد زیر است:

خونریزی در اثر جراحی و بخیه زدن

عفونت در ناحیه برش و بخیه ها

لخته های خونی ناشی از خونریزی

ریزش موها به دلیل آسیب و شک

هایفوتراپی همچون سایر کار های زیبایی بدون  نمی‌باشد و عوارض جانبی پی در پی را به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین عوارض جانبی این تکنیک می‌توان به مواردی همچون:

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

میزان تاثیرگذاری  و ماندگاری نتایج هایفو

تراپی در یک جلسه انجام می گیرد اما بسته به شرایط افراد و آسیب دیدگی های پوست، این جلسه ها می تواند بیشتر شود. روش HIFU با یک جلسه تمام می شود اما بر روی پوست های پر چرب مکانیسم متفاوت است و شاید نیاز به جلسات بیشتری باشد. با توجه به پژوهش‌های انجام شده و تجربیات بیماران، تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود ۳ ماه بعد به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسند. در سمت دیگر، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه‌ی دلخواه می‌رسند. ماندگاری نتایج هایفوتراپی نیز با توجه به بازه سنی شما و میزان سلامت و رعایت نکات مراقبتی می تواند  متغیر باشد. در بهترین حالت ماندگاری نتایج میتوانیم آن را 2 ساله بدانیم و در صورت عدم رعایت مراقبت های این مقدار به یک سال کاهش می یابد.  اما لیفت صورت به مراتب ماندگارتر است و نتایج آن به صورت میانگین تا ۱۲ سال حفظ می‌شود.

دوره نقاهت هایفوتراپی

هایفوتراپی شیوه درمانی است که هیچگونه دوران نقاهت ای به همراه ندارد بنابراین می توان بعد از انجام دوره درمانی خود به خانه برگشته و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید. در سمت مقابل لیفت صورت یک عمل جراحی نسبتاً طولانی است که بین ۲ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. دوره‌ی نقاهت جراحی لیفتینگ بین ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد. بعد از جراحی پانسمانی روی سر شما قرار داده شده، تخلیه‌ی مایعات از محل جراحی چند روز ادامه داشته و معمولاً یک هفته بعد بخیه‌ها کشیده می‌شوند. درد، التهاب، تورم، کبودی و … از رخدادهای معمول بعد جراحی هستند که می‌توانند تا چند هفته یا حتی چند ماه باقی‌ بمانند. روش هایفو دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری ندارد. بلافاصله بعد از انجام درمان می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید. بعد از درمان نیازی به استفاده از دارو، پماد یا موارد مشابه نیست و می‌توانید با پوست خود مانند گذشته رفتار کنید. اگر در این مدت نیاز به مشاوره داشتید می توانید از مشاوره رایگان کلینیک پوست مو و زیبایی استفاده نموده و همکاران ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

لازم است توجه کنید که قبل از هایفوتراپی نباید هیچ‌گونه فرآیند درمانی مثل لیزر و هایفوتراپی را انجام گیرد. زیرا این موارد با فرایند درمانی هایفوتراپی تداخل دارد. همچنین در مورد وضعیت سلامتی خود با دکتر متخصص صبحت کنید. این مورد شامل پرونده سلامتی شما و تمام داروهای مصرفی شماست پس بنابراین با متخصص درباره آنها صحبت کنید. برای انجام هایفوتراپی صورت باید آرایش صورت را پاک کرده و موهای آن را شیو کنید. سعی کنید تا ۱۰ دقیقه قبل از جلسه‌ی درمان در کلینیک حضور داشته باشید و در روزی که می‌خواهید عمل هایفوتراپی را انجام دهید، از مصرف داروهای فشار خون و الکل اجتناب کنید. همچنین این موضوع را با پزشک مربوطه در میان بگذارید. اگر اخیرا بوتاکس یا تزریق ژل انجام داده‌اید باید تا حدود ۲ هفته صبر کنید و بعد از آن سراغ هایفوتراپی بروید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

بعد از هایفوتراپی باید تا چند هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه‌ی درمانی زیر نور خورشید نروید . کرم‌های ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش یا UV محافظت خواهد کرد. محدودیت مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشیدنی‌های الکلی در مورد روش‌های جوانسازی پوست صورت با جراحی بسیار مهم‌تر است؛ اما در روش‌های غیرجراحی هم اهمیت زیادی دارد. بعد از هایفوتراپی جداً از خاراندن و دستمالی کردن پوست پرهیز کنید. توجه داشته باشید که پوست شما بعد از جلسه‌ی درمانی اندکی حساس خواهد بود. نوشیدن آب و دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات برای شما بسیار مفید خواهد بود. سعی کنید که تا حد امکان آب بنوشید.

بعد از هایفوتراپی از قرار دادن کمپرس‌های سرد و یخ روی محل‌های تحت درمان خودداری کنید. این موارد می‌توانند اندکی از اثرات مثبت هایفوتراپی بکاهند.بلافاصله بعد از اتمام جلسه می‌توانید آرایش کنید. البته از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی که ممکن است باعث تحریک پوست شوند، خودداری کنید.درمان‌های جوانسازی دیگر مانند لایه برداری از پوست، تزریق بوتاکس و تزریق ژل از یک هفته بعد از جلسه‌ی درمانی قابل انجام هستند.

 

تعداد جلسات لازم

در مدت زمان جلسه درمانی امواج پرقدرت، فراصوت به بافت چربی مورد نظر فرستاده میشود، این امواج به شکلی طراحی شدند که فقط روی یک نقطه متمرکز میشوند.هر جلسه‌ی درمان در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.  این روش درمانی بسیار ملایم است و برخی بیماران مقدار کمی سوزش را در حین هایفوتراپی گزارش می‌کنند. در طول یک جلسه‌ی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای هایفوتراپی، بافت‌های پوست گرم شده، تولید کلاژن آغاز شده و پوست لیفتمی‌شود. اکثر افراد تنها به یک جلسه‌ی لیفت هایفو نیاز دارند اما حدود ۲ تا ۳ ماه پس از هایفوتراپی تا حداکثر ۶ ماه پس از آن بهبود حاصل می‌شود. دلیل این امر آن است که بدن فرایند تولید کلاژن را تا یک سال بعد از درمان ادامه می‌دهد.

هزینه و قیمت هایفوتراپی

هزینه هایفو تراپی برای هر شخص متفاوت است و به عواملی مانند تعداد جلسات و ناحیه تحت درمان بستگی دارد. تعداد جلسات را معمولا متخصص شما تعیین میکند . همچنین ناحیه تحت درمان نیز در صورت گسترده بودن هزینه بیشتری را در بردارد. علاوه بر آن تجهیزاتی که یک کلینیک از آن برای انجام هایفوتراپی استفاده می نماید نیز در میزان هزینه نهایی تاثیر دارد. از جمله عوامل تاثیر گذار دیگر میتوان به دستمزد متخصص اشاره کرد که با توجه به ناحیه سکونت شما ممکن است کمی متغیر باشد. اما به طور کلی هزینه نهایی یک دوره درمانی هایفوتراپی به نسبت جراحی و لیفتینگ بسیار ارزانتر و به صرفه تر است. توصیه میکنیم شیوه زندگی تان را تغییر داده و سعی کنید تا در دوره های هایفوتراپی با نظم و دقت شرکت کنید تا پوست شاداب را برای خود ماندگار کنید.

کاندید مناسب هایفوتراپی چه کسی است؟

هایفوتراپی برای افرادی که در دهه 30 تا 70 زندگی هستند مناسب است . البته این افراد باید شل شدگی خفیف تا متوسط را داشته باشند. همچنین افرادی که میخواهند روند پیری پوست آنها به تعویق بیفتد نیز کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستند.هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه معمولا به چند جلسه درمانی زمان لازم است مخصوصا برای افرادی که در اثر آفتاب سوختگی یا تاثیرات اشعه خورشید پوست آنها دچار شل شدگی و افتادگی شده است.

تا اینجا به افرادی پرداختیم که کاندید مناسبی برای هایفوتراپی بودند. اما چه افرادی نباید به عنوان شیوه جوانسازی به هایفوتراپی فکر کنند؟ افراد مسن‌تر که از شل‌شدگی و افتادگی شدید پوست در ناحیه‌ی گردن رنج می‌برند به طور معمول کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت.

خروج از نسخه موبایل