نماد سایت وبلاگ

کود گوگرد مایع در کشاورزی ( قیمت+خواص+روش تولید+طریقه مصرف)

کود گوگرد مایع

کود گوگرد مایع امرزوه یکی از بهترین کنترل کننده‌ها برای بیماری سفیدک سطحی، پودری و زنگ زدگی های برگ می باشد تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نیازمندی بازاریابی اینترنتی : سئو سایت

Table of Contents

کود گوگرد مایع

از طریق آنالیز بافت برگ و بازرسی چشمی می توان به کمبود گوگرد در گیاه پی برد و با استفاده از کود گوگرد مایع آن را اصلاح کرد.

کود گوگرد آلی مایع یک کود با خواص کودهای تقویتی می باشد که مزیت دفع افات نیز برای شما نیز دارد.مصرف این کود در کاهش مصرف سموم کشاورزی بسیارمفید است.

در ادامه تاثیر گوگرد مایع بر رشد و نمو گیاهان را بررسی میکنیم و بهترین نوع کود گوگرد مایع که در بازار وجود دارد را بشما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : آب شیرین کن کشاورزی

کود گوگرد مایع چیست ؟

گوگرد مایع از گوگرد غیر اکسید شده تشکیل شده است، گوگردی که در بازار وجود دارد به شکل اکسیده است و به مرور زمان در خاک تبدیل به سولفات می شود، اما گوگرد مایع کاملا درآب محلول است حتی در آب های سنگین و شور هم کاربرد دارد و حتی سبب رسوب ترکیبات کربناتی آب میشود.

استفاده از گوگرد مایع به همراه مکمل های پلی آمینه برای برطرف کردن تمامی کمبودهای گیاه کافی بوده و با وجود آن گیاه نیاز به هیچ کود دیگری ندارد و همچنین هزینه تولید محصول را برای کشاورزان  به حداقل رسانده و سبب افزایش نسبی ۱۵ درصد کیفیت محصولات می شود.

بهترین قیمت : خرید آب شیرین کن کشاورزی شیراز

گوگرد مایع در کشاورزی

گوگرد مایع در کشاورزی امرزوه یکی از بهترین کنترل کننده‌ها برای بیماری سفیدک سطحی، پودری و زنگ زدگی های برگ می باشد. گوگرد ۸۰درصد سوسپانسیون به عنوان قارچ و کنه کش برا اولین بار در ایران به ثبت رسیده است. گوگرد مایع می تواند خاک قلیایی را اصلاح کند و PHآن را کاهش دهد و بستر را برای آزاد شدن برخی از مواد مغذی درون خاک آماده کند.

گوگرد یکی از 17 ماده مغذی ضروری گیاه است. این ماده بدون استثنا برای رشد و نمو همه محصولات کشاورزی ضروری است. از فواید گوگرد مایع در کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواص و فواید و مزایای کود گوگرد مایع

در این بخش از مقاله 9 خواص یا فواید یا مزایای کود گوگرد مایع را برای شما نام برده ایم هر چند مزایای این کود قطعا بیشتر از این 9 مورد می باشد.

روش تولید کود گوگرد مایع

بهترین کود گوگرد مایع

بهترین کود گوگرد مایع کدام است؟ گوگرد مایع به دو شکل در بازار وجود دارند. گوگردهای که با مواد پتروشیمی تولید می گردد. گوگردهای که با گوگرد معدنی ارگانیک تولید می گردد.گوگردهای معدنی و شیمیایی با هم تفاوت های دارند که اگر این تفاوت بیان شود در انتخاب بهترین گوگرد مایع می تواند به شما کمک نماید. لازم به توضیح است که گوگردهای مایع به دلیل کاربرد آسان و جذب بالایی که دارند بسیار بهتر از گوگرد های گرانولی یا پودر می باشند. با ما همراه باشید.

تفاوت گوگرد مایع معدنی با پتروشیمی

گوگرد های معدنی مواد اولیه و پایه آنها را گوگرد های طبیعی که از معادن استخراج می شود تشکیل می دهد.اما گوگردهای پتروشیمی ها مواد اولیه و پایه آنها از مواد نفتی و شیمیایی می باشد. و به همین دلیل گوگردهای پتروشیمی به خوبی با آب واکنش نشان نمی دهند و به خوبی جذب نمی شوند. گوگردهای پتروشیمی به دلیل آنکه میزان گوگرد های آنها بسیار بالا می باشد در صورت مصرف باعث سمی شدن خاک و آسیب زدن به محصولات می شود یکی از تاثیرات مخرب آن ایجاد سوزندگی بروی گیاهان می باشد. و همچنین از بین بردن باکتری های مفید در خاک خواهد شد. از بین رفتن باکتری ها باعث رشد بیماریهای قارچی و حشرات وآفات می گردد.

تشخیص بهترین گوگرد مایع

گوگردهای معدنی مایع و گوگردهای پتروشیمی از نظر رنگ یکی می باشند و رنگی  شبیه زغفران دارند از نظر بو نیز یکسان می باشند. به طوری که اگر گوگرد معدنی و گوگرد پتروشیمی را در ظرفی قرار دهیم تشخیص آن از لحاظ ظاهر بسیار مشکل می باشد.برای این منظور دو راه وجود دارد.ابتدا واکنش آنها در برابر ترکیب با آب گوگرد مایع معدنی ارگانیک با آب واکنش نشان داده و به پس از مدتی به رنگ پرتقالی کم رنگ می گردد ولی گوگرد پتروشیمی و شیمیایی تغییر رنگی ایجاد نمی کنند. و یک راه  دیگر آن می باشد که کمی از مایع گوگرد را به پوست خود مالش دهید در صورتی که گوگرد معدنی ارگانیک باشد ایجاد سوزش بر روی پوست نخواهد داشت.

طریقه مصرف کود گوگرد مایع

طریقه مصرف کود گوگرد مایع آلی این روزها در بین کشاوزران بسیار متداول شده است. و بسیاری سوالات خود را در خصوص نحوه مصرف و میزان لازم و زمان مصرف برای باغات و درختان و محصولات زراعی می پرسند.در اینجا سعی داریم توضیحاتی در این خصوص بیان کنیم. توجه نمایید که این دستور مصرف صرفا برای گوگرد مایع آلی ارگانیک می باشد که تولید خود این مجموعه می باشد و در خصوص گوگردهای دیگر شاید کارایی و نتیجه متفاوتی داشته باشد.نحوه صحیح مصرف در واقع یکی از اصول کود دهی می باشد.که با رعایت آن شما از همه توان عملکردی کود استفاده خواهید کرد.این طریقه مصرف توسط مشتریان ما رعایت شده و نتایج بسیار خوبی حاصل شده است .لازم به توضیح است که هر گوگردهای مایع شیمیایی و پتروشیمی طریقه و روش مصرف آنها متفاوت می باشد.

طریقه مصرف گوگرد مایع آلی

طریقه مصرف گوگرد مایع آلی را به روش های آبیاری قطره ای و قرغابی و هم به روش محلول پاشی می توان مصرف کرد.در روش آبیاری شما مقداری از گوگرد را در بشکه با آب ترکیب می کنید و سپس همراه با آب آبیاری مورد مصرف قرار می دهید.در روش آبیاری میزان مصرف آب مهم نیست همان میزانی که  همیشه مصرف می کردید  را در نظر می گیریم معمولا برای افزایش عملکرد و جلوگیری از هد رفتن محلول  بهتر است در واسط آبیاری به بعد محلول را در آب ابیاری رها سازی نماییم.

مثلا در  باغات بعد از اینکه در کنار درختان آب جمع شد می توانید با توجه به میزان مشخصی پای هر درخت محلول  ترکیب شده گوگرد با آب را که در طرفی ترکیب کردیم را اضافه کنید.نکته ای که لازم است جهت یاد آوری اینکه گوگرد مایع را با کودهای دیگر مانند کودهای باردهی npk و دیگر عناصر نیز قابلیت حل شدن را دارد.اما به شرطی که به خوبی میزان در صدهای آنها رعایت شود.معمولا در شرایطی که زمان کم است و فرصت نیست و یا مجبور باشیم اینکار را انجام میدهند در غیر این صورت بهتر است که به صورت جداگانه مصرف شود.

انواع کود گوگرد مایع

انواع گوگرد مایع در بازار را میتوان به چند دسته تقسیم کرد. اما عمده کودهای موجود در بازار را میتوان بصورت زیر دسته بندی نمود.

گوگرد مایع پتاسیم تیوسولفات چیست

پتاسیم تیوسولفات که به شکل خلاصه به آن KTS هم میگویند، حاوی عناصر بسیار مفید پتاسیم و گوگرد برای گیاهان است. فرمول شیمیایی آن بصورت K2S2O3 که توانایی تشکیل هیدراتهای چندگانه را دارد. دلیل عمده استفاده از این نمک معدنی نیز توانایی شکفت انگیز آن در بهبود وضعیت رشد و نمو و سلامتی گیاهان است. بطور کلی نمکهای تیوسولفات از واکنش یون سولفیت با عنصر گوگرد و اکسیداسیون ناقص سولفیدها تشکیل میگردد.

مزیت کود گوگرد مایع پتاسیم تیوسولفات

با توجه به مواردی که در علم گیاهپزشکی راجع به خواص پتاسیم تیوسولفات می یابید، این ماده به عنوان یک عامل تقویت کننده گیاه عمل می کند و سهم قابل توجهی در مراقبت و نگهداری از محصولات دارد. گوگرد مایع پتاسیم تیوسولفات طیف وسیعی از تنشهایی که ممکن است برای گیاهان شما مضر باشند را کنترل میکند. برای مثال تنشهای ناشی از آفات و بیماری ها یا حتی تنشهای غیر انگلی مانند سرمازدگی و … را کنترل میکند.

حال شاید بپرسید که چرا گوگرد مایع بر پایه پتاسیم؟

مسئله اینجاست که واکنشهای طبیعی در خاک و بطور کلی واسطه ای که گیاهان از آن تغزیه میکنند توانایی تامین پتاسیم مورد نیاز رشد و نمو درست گیاهان شما را ندارند. بنابراین با استفاده از گوگرد مایع از نوع پتاسیم تیوسولفات هم پتاسیم و گوگرد مورد نیاز گیاهان را در اختیار ان ها قرار میدهید.

گوگرد مایع نوع پتاسیم تیوسولفات و  کلسیم تیوسولفات

نوع دیگر گوگرد مایع، محلول پتاسیم تیوسولفات و کلسیم تیوسولفات میباشد. این ترکیبات برای گیاهانی استفاده میشود که در کنار گوگرد به فسفر یا کلسیم نیز نیاز داشته باشند. تیوسولفاتها مواد غیرمخربی هستند که برای حمل و نقل و کار کردن با آن ها تاثیرات خورندگی ایجاد نمیکنند.

ویژگی های پتاسیم و کلسیم تیوسولفات

کود گوگرد مایع برای انگور

کود گوگرد مایع برای انگور از ۳ جهت برای ما اهمیت بسیار دارد.اولا به عنوان یک عنصر غذایی مهم برای تقویت گیاه و افزایش باردهی و اثرات جانبی مانند کمک به جذب عناصر دیگر و دوم اصلاح خاک و سوم دفع آفات و کنترل برخی از بیماری می باشد.این تاثیرات باعث شده که مصرف گوگرد مایع در کشاورزی چه به عنوان یک عنصر اصلی و یا یک عنصر کمک کننده غیر مستقیم روز به روز افزایش یابد.گوگرد یکی از ۱۶ عنصر لازم و ضروری برای رشد و تغذیه همه گیاهان می باشد.و استفاده آن برای همه محصولات دارای مزیت های می باشد.مشاهدات میدانی نشان می دهد که استفاده گوگرد در کنار عناصر کلسیم و پتاسیم و ….باعث افزایش وزن خوشه و میزان قند انگور و همچنین درشتی حبه ها را در پی داشته است.حال در اینجا این سوال مطرح است که کدام گوگرد مایع برای انگور مناسب است؟و کمبود گوگرد چه تاثیری بر انگور دارد؟برای پاسخ این سوالات تا پایان با ما همراه باشید.

مزایا کود گوگرد مایع برای انگور

اینکه گفته میشود کود گوگرد مایع منظور این است که به غیر از عنصر گوگرد عناصر دیگری مانند نیتروژن و کربن نیز در آن وجود دارد.برخی از گوگردها هستند که فقط دارای یک عنصر سولفور(گوگرد) هستند.اگر بخواهیم یک گوگرد مایع برای انگور معرفی کنیم که دارای کیفیت بالا و  نیز قیمت مناسب باشدگوگرد مایع آلی سه کاره انتخاب مناسبی می باشد.همان گونه از نام آن مشخص است پایه اصلی آن گوگرد تشکیل شده که میزان آن ۲۰% است و دومین ماده تشکیل دهنده آن همان ماده آلی نیتروژن ۱۵% و کربن۶% است.

نکته مهم این است که فرم و نوع این گوگرد به صورت سولفات بوده و دارای قدرت جذب بسیار بالای است.و نیاز به استفاده از مواد جانبی برای جذب بهتر ندارد.و همچنین به غیر از ۳ عنصر یاد شده عناصر دیگری مانند فسفر و پتاسیم  ۱% و روی و منیزیم و منگنز ۰٫۰۴ درصد در ترکیب آن قرار دارد.البته میزان درصد ان عناصر بالا نمی باشد که بخواهد نیاز شما به مصرف مودهای دیگر را کاهش دهد اما به عنوان یک تکمیل کننده بسیار موثر است.هر چند خود گوگرد به تنهای دارای ۳ تاثیر مهم و کاربردی برای انگور می باشد که تاثیرات نیتروژن و کربن نیز به آنها اضافه خواهد شد.برخی از ویژگی های ساختاری این گوگرد منحصر به فرد عبارتند از:

کود گوگرد مایع برای زعفران

آیا از عملکرد و اهمیت استفاده از کود بسیار ضروری گوگرد مایع برای زعفران اطلاع دارید؟ آیا تابحال شده زعفران شما مانند سابق عطر و طعم فوق العاده ای که از چند متر به مشام می‌رسید را نداشته باشد یا گیاه شما به سبب حمله آفات دچار افت عملکرد شود؟ همه این مشکلات جدی پیش آمده برای زعفران با استفاده از گوگرد مایع شوک به طور کامل برطرف شده و ارزش اقتصادی زعفران تان بسیار افزایش خواهد یافت.

شما زعفران کاران زحمت کش عزیز برای کسب اطلاعات کافی از نحوه استفاده از گوگرد مایع برای زعفران و زمان مصرف این ماده بی نظیر، با ما در این مقاله از سایت آل کود همراه باشید.

کود گوگرد مایع برای زعفران چه نقشی در کمیت و کیفیت زعفران دارد؟

علاوه بر ضرورت استفاده از کودهای ارگانیک و شیمیایی در تغذیه زعفران، کود گوگرد مایع را نیز باید از تأثیرگذار ترین کودهای لازم برای زعفران دانست که خواص بی نظیری در کشت این محصول دارد به گونه ای که هم بر خواص کمی و مقدار زعفران تولیدی می افزاید و از طرف دیگر تاثیر مثبت عالی بر کیفیت و عطر و طعم آن به دنبال دارد.

مصرف کود گوگرد مایع منجر به بالا رفتن حجم و اندازه غده های زعفران در خاک شده‌ و سبب میشود غده های زعفران با تغذیه آن به بهترین عملکرد دست پیدا کنند و میزان گلدهی و حجم کلاله زعفران را به سبب دارا بودن مواد مغذی دیگر به همراه گوگرد، نیز رشد بسیار چشمگیری پیدا کند.

یکی از ویژگی های محرز کود گوگرد مایع برای زعفران و تمامی محصولات، کاهش میزان پی اچ و شوری خاک است تا عناصر غذایی با سهولت هر چه تمام جذب گیاه زعفران شده و به نحو احسن رشد نماید زیرا گاهی اوقات خاک عناصر مهمی دارد اما به سبب بالا بودن پی اچ خاک و درجه شوری، این مواد مغذی نمی‌توانند توسط گیاه جذب شوند.

اما با استفاده از گوگرد مایع برای زعفران، شرایط ایده آلی برای ویژگی های فیزیکی شیمیایی خاک فراهم شده و عناصر بستر خاک جذب زعفران می‌شوند.

نقش گوگرد مایع در مبارزه با آفات زعفران

چه گیاه آپارتمانی باشد، چه درختان میوه و چه محصول پر ارزش زعفران، آفات به گیاه حمله کرده و تهدید بزرگی برای طلای سرخ جهان به شمار می آید. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی کودهای تقویتی و عالی نظیر گوگرد مایع برای مبارزه با آفات زعفران تولید شده که در عین حال که سبب مقاوم سازی زعفران در مقابل مگس ها، کنه ها و آفات مزاحم می گردد، بلکه مانع تغذیه و نفوذ این عوامل در گیاه میشود بدین طریق با مصرف گوگرد مایع برای زعفران با یک تیر چند نشان دقیق و نتیجه بخش خواهید زد.

زمان استفاده از گوگرد مایع برای زعفران

∆زعفران یکی از مهم ترین محصولات صادراتی کشور در جهان است که به سبب ارزش بالای این طلای سرخ، کارشناسان فعال در زمینه کشت زعفران، به دنبال راه های افزایش باردهی، کیفیت و استفاده از حداکثر پتانسیل مزارع زعفران می باشند. اصلی ترین رمز رسیدن به افزایش بهره وری زعفران، تقویت این گیاه با استفاده از کودهای موردنیاز و انجام کوددهی صحیح می باشد.

∆در این راستا یکی از مراحل کوددهی تعیین کننده در برداشت ماده سرخ زعفران که بازدهی را حداقل تا ۵۰ درصد بالا میبرد، استفاده از کودهای تقویتی در زاج آب یا اولین آب پس از برداشت زعفران می‌باشد.

آبیاری زاج آب زعفران و کوددهی در این هنگام، مربوط به آذر ماه و اتمام مرحله برداشت زعفران میباشد؛ این کوددهی بهترین فرصت جهت تغذیه پیاز و ریشه های فعال پیاز زعفران می باشد.

گوگرد مایع یکی از موثر ترین کودهای زاج آب زعفران است که برای کسب نتایج دلخواه و حیرت انگیز بایستی استفاده از آن را جدی بگیرید.

∆یکی دیگر از زمان های بسیار مهم برای استفاده از گوگرد مایع برای زعفران، در آبیاری تابستانه و مصادف با ۱۵ مرداد است که حتما بایستی گوگرد مایع در اختیار گیاه زعفران قرار گیرد.

گوگرد مایع برای زعفران بهتر است یا گوگرد پودری؟

•هنگامی که تصمیم به استفاده از گوگرد مایع برای زعفران می کنید، با دو گزینه گوگرد پودری و مایع طرف هستید که ممکن است سبب سردرگمی شما در انتخاب مناسب ترین گزینه شوند.

لازم به ذکر است گیاهان گوگرد مایع را با قابلیت بسیار بالایی جذب نموده و این کود سرعت جذب بسیار بالایی دارد؛ این در حالی است که گوگرد پودری به سختی در آب حل شده و مدت زمان زیادی برای جذب آن توسط گیاه لازم است.

•همچنین مقدار استفاده از آن برای کسب نتیجه بسیار بالا بوده و حداقل ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار می‌باشد که به سبب هزینه بالا در خرید گوگرد پودری، به هیچ وجه صرفه اقتصادی برای زعفران کاران ندارد.

در مقابل گوگرد مایع بسیار ارزان تر و دارای عملکرد تضمینی می باشد .

کود گوگرد مایع قابلیت حل شدن در آب دارد و هیچ گونه ته‌نشینی ندارد؛ گوگرد مایعی که باید در هر هکتار استفاده شود تقریبا ۱۰ تا ۲۰لیتر است ولی گوگرد پودری را باید ۱۵۰ کیلوگرم در هر هکتار استفاده کنیم که این علاوه بر دشواری که هنگام مصرف کود گوگرد پودری برای مزارع زعفران دارد، هزینه بسیار بالایی نیز برای زعفران کاران در پی خواهد داشت.

گوگرد مایع با بهترین عملکرد نه تنها از قیمت بسیار پایینی برخوردار است، بلکه با جذب عالی و مزایای بیشمار برای زعفران، انتخاب مطمئنی برای کشاورزان به شمار می آید.

کود گوگرد مایع برای گندم

گوگرد مایع برای گندم هم به عنوان یک ماده غذایی مهم در بحث (باردهی و رشد) و هم در به عنوان یک (اصلاح کننده خاک) و هم یک عامل (بازدارنده آفات) مطرح می باشد. یعنی می توان گفت تاثیرات گوگرد برای گندم ابعاد مختلفی را در بر خواهد گرفت. تحقیقات نشان داده که میزان (افزایش باردهی و کیفیت دانه ها به میزان پروتئین موجود در دانه های) گندم بستگی دارد. همچنین عامل افزایش رشد طول سنبله و تعداد دانه نیز می باشد. پس باید از عناصری استفاده کنیم که تولید پروتئین در گیاه را انجام می دهند. اگر شما برای مزرعه گندم خود گوگرد مایع استفاده نکرده اید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

چرا از گوگرد مایع برای گندم استفاده کنیم؟

می دانیم که کمبود و یا تامین برخی از عناصر بر روی بعضی از محصولات تاثیرات بیشتری دارند. در خصوص عنصر گوگرد و محصولاتی مانند گندم و جو و ذرت و گلزا این موضوع نیز صادق است. گوگرد به عنوان سومین عنصر غذایی مهم برای این محصولات نقش بسیار مهمی در میزان باردهی آنها ایفا خواهد کرد.با اطمینان می توان گفت که گوکرد یک شاخص مهم در میزان برداشت گندم می باشد.

بررسی کارشناسان نشان داده است که کیفیت دانه های گندم به میزان پروتئین موجود در آنها بستگی دارد. و تامین عنصر گوگرد در میزان افزایش باردهی گندم بسیار موثر است. زیرا گوگرد در گیاهان عامل تحریم آنزیم های تولید پروتئین می باشد.و کمبود گوگرد باعث توقف در رشد گیاه خواهد شد.پس در دسترس بودن گوگرد برای گندم به عنوان یک عنصر اصلی مطرح می باشد. البته این فقط به عنوان یک عنصر غذایی می باشد. و تاثیرات گوگرد مایع برای گندم فراتر از یک عنصر غذایی است.

  1. گوگرد به دلیل خواص طبیعی خود می تواند آفاتی مانند (سیاهک و سفیدک و زنگ و حشرات و کنه و سن ها و شته ها و سوسکها) را دفع کرده و بعضی از بیماریهای قارچی مانند لکه قهوه ای را کنترل نمایید.
  2. قطعا شما از کودهای دیگر نیز برای افزایش باردهی گندم مصرف می کنید.برای اینکه عملکرد این کودها را بالا ببریم لازم است موانع عدم جذب را کاهش دهیم. منظور از موانع برخی از املاح درون خاک می باشند مانند( آهک و یا شوری و یا قلیایی) بودن است.گوگرد با کاهش میزان این عناصر به صورت موقتی به جذب این عناصر کمک خواهد کرد. مخصوصا عناصر فلزی مثل آهن و روی و مس و….
  3. افزایش باردهی و کیفیت گندم و همچنین افرایش رشد رویشی و طول سنبله گندم
  4. کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان
  5. افزایش عملکرد کودهای دیگر

طریقه مصرف گوگرد برای گندم:

گوگرد مایع برای گندم باید به گونه ای باشد که ایجاد برگ سوزی ننماید.گوگرد مایع هم به روش آبیاری و هم به روش محلول پاشی قابل مصرف می باشد.و چون به راحتی با آب ترکیب می شود جذب خوبی نیز دارد. به روش آبیاری برای هر هکتار میزان ۱۵ الی ۲۰ لیتر توصیه می شود و برای محصول پاشی به ازای هرهکتار ۵ لیتر گوگرد در آب حل شود.بهترین زمان مصرف آن در سه مرحله می باشد زمان خمیری شدن و دوره ساقه دهی و ۲۰ روز قبل از برداشت محصول می باشد.در خصوص زمان و نحوه محلول پاشی این مقاله را مطالعه نمایید.

کود گوگرد مایع برای مرکبات

کود گوگرد مایع برای مرکبات به دلیل آنکه یک عنصر غذایی به همراه عناصر ماکرو و میکرو می باشد هم باعث تقویت محصول و هم موجب دفع برخی از آفات و بیماری ها خواهد شد. این گوگرد کامل و با ارزش غذایی بالا را هم به شکل محلول پاشی و هم در سیستم آبیاری درختان استفاده نمایید. از طرفی به خاطر آنکه عناصر آن فرآوری شده است عملکردی به مرتب بالاتر از گوگردهای مایع مشابه دارد.برای اطلاع از خواص محلول پاشی آن این مقاله را مطالعه نمایید.

 ترکیبات گوگرد مایع آلی:

گوگرد آلی تشکیل شده از عنصر نیتروژن آلی۸%،کربن آلی۶%،پتاسیم و فسفر ۲الی ۳ درصد،گوگرد آلی ۲۰%،و آهن،روی و منگنز،منیزیم و مس به میزان ۰٫۴ ppm که هم قابلیت جذب بالای دارند و به خوبی در آب ترکیب می شوند. و به صورت ارگانیک است. منطور ما از ارگانیک این است که اولا گوگرد معدنی است و عناصر و ناخالصی آن بسیار کم می باشد. میزان در صد عناصر آن بر اساس نیاز گیاه است و خطری برای درختان و کشاورز ندارد.و باعث سوختگی و آلودگی خاک نیز نمی گردد.

تاثیرات گوگرد مایع برای مرکبات

از آنجا که گوگرد مایع یک گوگرد معدنی است همراه با عناصر دیگر تاثیرات آن بیشتر از گوگرد های پتروشیمی و صنعتی خواهد بود. در واقع شما عنصر گوگرد تنها را محلول پاشی نمی کنید بلکه چکیده از عناصر غذایی مهم را  در اختیار دارید و قطعا متفاوت از عنصر سولفور خالی می باشد که محلول پاشی می کنید.

محلول پاشی گوگرد مایع برای مرکبات ابتدا موجب دفع آفات و حشرات و کنترل بیماری های قارچی خواهد شد.باید توجه داشته باشید که قبل از ورود آفات پیش گیری نمایید.نه در زمان ورود آفات شما بخواهید تازه اقدام نمایید.

گوگرد نه تنها مانند سم باعث ضعیف شدن درخت نمی شود بلکه چون یک عنصر غذایی هست تقویت محصول را نیز انجام می دهد. افزایش کیفیت از نظر سایز و رنگ محصول نیز موثر خواهد بود.همیشه آفات به محصولات ضعیف تر خسارت می زنند.

در سال ۹۶ و ۹۷ بسیاری باغات مرکبات شمال با بارش سنگین برف دچار سرما زدگی شد.برای افزایش مقابله با تنش های محیطی مثل سرما زدگی و یا آفات سوختگی و یا کاهش ترک پوست میوه استفاده از این محلول آلی باعث می شود پوست مرکبات شما استحکام بیشتری داشته باشد.به این صورت که مثل یک لایه محافظ از ورود سرما به داخل میوه را کاهش میدهد و تا حد زیادی از سرما زدگی جلوگیری می کند.

تاثیرات زیست محیطی که قطعا بعد ۲ الی ۳ سال کاهش مصرف سموم و کاهش هزینه های گزاف برای خرید سم کاهش می باید.درختان سالم تر و محصول سالم تری به دست مصرف کننده رسیده است.

کود گوگرد مایع برای سیب زمینی

تاثیر گوگرد مایع برای سیب زمینی چیست؟ آیا گوگرد مایع می تواند در کاهش بیماری های سیبزمینی مانند جرب معمولی مفید باشد؟ در این مقاله خواهیم دید گوگرد چه تاثیری بر بیماری های سیب زمینی دارد و چطور می تواند محصول با کیفیت تری به ما بدهد.

تاثیر گوگرد مایع برای سیب زمینی

مهم ترین تاثیر گوگرد مایع برای سیب زمینی عبارت است از:

کود گوگرد مایع برای یونجه

گوگرد مایع برای یونجه عامل افزایش رشد و افزایش تناژ یونجه خواهد شد. کمبود عنصر گوگرد باعث نازک شدن و دراز شدن ساقه های گیاه ومی شود و در صورت تداوم کمبود باعث تنک شدن مزرعه خواهد شد. گوگرد مایع آلی با عناصری که در اختیار دارد چند مزیت مانند (افزایش رشد و دفع آفات و اصلاح ساختار خاک) را برای شما ایجاد خواهد کرد.امروز به بررسی این مورد می پردازیم که چرا از گوگرد مایع آلی برای یونجه استفاده نماییم؟البته کودهای باردهی دیگری مانند سه بیست و پتاس و فسفر نیز برای باردهی یونجه می توان استفاده نمود.اما نیاز یونجه به عنصر گوگرد بیشتر از عناصر دیگر می باشد.پس توصیه می کنیم که حتما از گوگرد مایع آلی استفاده نمایید.

مزیت گوگرد مایع برای یونجه

همان طور که شاید متوجه شده باشید گوگرد مایع برای شما در سه مورد می تواند مزیت ایجاد نمایید. که به برخی از آنها می پردازیم.لازم به یاد آوری می باشد که منظور از  گوگرد مایع برای یونجه گوگرد مایع آلی می باشد که عناصر آن فراوری شده و غنی سازی شده است.و با گوگرد مایع معمولی از نظر ارزش غذایی و ترکیبات کاملا متفاوت است.

کود گوگرد مایع برای ذرت

باردهی ذرت با گوگرد مایع آلی رابطه مستقیم دارد.یعنی یکی از عناصر موثر در کیفیت ذرت و افزایش باردهی گوگرد مایع آلی می باشد.گوگرد مایع آلی سه کاره که دارای سه تاثیر متفاوت و بسیار مهم از نظر ارزش غذایی و هم از لحاظ اصلاح خاک و دفع آفات بسیار کمک کننده است.البته ما برای باردهی نیاز به استفاده از عناصری مانند (فسفر و کلسیم و پتاسیم و نیتروژن و ریز مغذی ها) داریم اما تحقیقات نشان داده که نیاز ذرت به گوگرد بیشتر از عناصر دیگر می باشد و توصیه می شود حتما در کنار کودهای دیگر از گوگرد مایع  آلی برای باردهی ذرت نیز استفاده شود.هر چند گوگرد مایع آلی به غیر از عنصر گوگرد مواد و عناصر دیگر نیز به همراه دارد که این عملکرد آن را چندین برابر می کند.برای بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

ترکیب گوگرد مایع برای ذرت سه کاره:

گوگرد مایع آلی سه کاره از ۳ عنصر اصلی گوگرد ۲۰% و نیتروژن ۱۵% و کربن ۶% استفاده شده است.این گوگرد دارای کمترین میزان ناخالصی بوده و فرم آن به صورت سولفات می باشد که به خوبی توسط ریشه قابیلت جذب دارد.کامل ترین گوگرد مایع هم از لحاظ عناصر و هم از نظر ارزش غذایی نسبت به گوگرد های معمولی می باشد.این محلول همراه با مواد آلی و ریز مغذی ها در کنار هم قرار داده شده و به همین دلیل عملکرد آن را چند برابر نموده است.زیرا عناصر آن فراوری شده و غنی سازی شده و قابلیت جذب بسیار بالایی را دارد و نیازی به موادی مانند تیوباسیلوس و بنتونیت نمی باشد.برخی از ویژگی ساختاری آن عبارتند از:

کود گوگرد مایع برای برنج

گوگرد مایع برای برنج یا بهتر بگویم گوگرد مایع آلی را حتما برای شالیزار خود مصرف نمایید.این عنصر غذایی که این سالها مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرار گرفته به خوبی در سه بخش به شما کمک خواهد کرد که محصول بهتری را برداشت نمایید.گوگرد مایع آلی در ترکیب خود سه دسته از مواد مختلف را به همراه دارد.عناصر میکرو و عناصر ماکرو و مواد آلی که به گوگرد آلی سه کاره معروف شده است. و با اطمینان می توان گفت که این گوگرد به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد جزو بهترین گوگرد های مایع می باشد.برای آشنایی با تاثیرات آن با ما همراه باشید.

تاثیر گوگرد مایع برای برنج

گوگرد آلی به تنهایی خود می تواند در برخی از شالیزار ها کافی باشد و شما را از مصرف کودهای دیگر نجات دهد.اگر شما گوگرد مایع برای برنج استفاده نمایید می توان گفت که تاثیرات زیر حاصل خواهد شد.

کود گوگرد مایع برای پسته

گوگرد مایع برای پسته چه مزیتی نسبت به کودهای دیگر دارد؟دلیل اینکه ما توصیه می کنیم در کنار کودهای دیگر حتما از گوگرد آلی استفاده کنید سه تاثیر شگرف این عنصر غذایی می باشد.تقویت درخت و افزایش عملکرد و اصلاح ساختار شیمیایی خاک و دفع آفات به صورت طبیعی برای شما انجام خواهد داد.شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که بسیاری از مواقع علی رغم کود دهی باز هم درختان و محصول خوبی برداشت نشده است.کود دهی فقط ۳۰ آلی ۴۰ درصد کار می باشد و الباقی آن بستگی به شرایط خاک و عملکرد درختان شما خواهد داشت.

تاثیرات گوگرد مایع برای پسته

تاثیرات گوگرد مایع برای پسته به سه بخش تقسیم بندی می شود.تاثیراتی که از نظر یک عنصر غذایی بر خود گیاه دارد.و تاثیراتی که باعث تغییر در ساختار شیمیایی خاک خواهد شد.و در آخر دفع آفات می باشد.که بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.برخی از تاثیرات آن عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل