تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت

تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت

توسط در تبلیغات گوگل 12 جولای 2022

در این مطلب سعی بر این شده است که با تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت آشنا بشیم و مشخص کنیم که چه زمانی از تبلیغات گوگل استفاده کنیم.

در بخش اول به سراغ معرفی تبلیغات گوگل یا گوگل ادز می رویم :

آشنایی با تبلیغات گوگل

شرکت گوگل برای معرفی هر چه بیشتر و هدفمندتر کسب و کارها پلتفرمی به نام گوگل ادز ( Google ads ) را ایجاد کرده است تا دارندگان کسب و کار با ایجاد کمپینهای تبلیغاتی فعالیت و یا خدمات و حتی کالاهای خود را به جستجوگران نمایش دهند و از این طریق خرید و استفاده از خدمات و کالاهای مورد نظر را افزایش دهد.

چگونگی استفاده از تبلیغات گوگل

برای استفاده از تبلیغات گوگل نیاز به یک Gmail و متصل کردن آن به پلتفرم Google Ads داریم. بعد از اقدامات اولیه و ایجاد حساب کاربری حساب کیف پول خودمان را در این پلتفرم طبق نیاز شارژ می کنیم.

بعد از تمام این اتفاقات سایت و صفحه ای از سایت که میخواهیم در کلیدواژه های مورد نظر به کاربران نشان داده شود را در کمپین ایجاد شده ثبت می کنیم و بعد از تایید شدن و شروع کمپین سایت ما در جستجوی کلیدواژه های مورد نظر در بالاترین قسمت نتایج با برچسب تبلیغ به کاربرها نشان داده می شود.

چگونگی تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت

همانطور که گفته شد تبلیغات گوگل شامل هزینه است یعنی ما با پرداخت مبلغ مشخص بر اساس کمپین ایجاد شده در قسمت تبلیغات نتایج گوگل دیده خواهیم شد و بعد از اتمام کمپین دیگر در آن قسمت نشان دادهدنخواهیم شد و به رتبه و صفحه قبل خود در نتایج برگشت داده خواهیم  شد.

پس به صورت خلاصه و ساده باید بگویم که تبلیغات گوگل تاثیر بر رتبه و سئو سایت ندارد و نخواهد داشت حداقل تا به امروز که این چنین است.

تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت و نام برند

و اما تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت و نام برند ما چگونه است و چقد تاثیر دارد؟

باید بگویم که تاثیر تبلیغات گوگل بر نام برند کاملا واقعی و تاثیرگزار خواهد بود چرا که با خدمات گوگل ادز ما در کلیدواژه مورد نظر در صفحه اول گوگل و قسمت بالایی نتایج که محل نمایش تبلیغات است به کاربر نشان داده خواهیم شد و این امر باعث می شود در آن کسب و کار نام شرکت یا تیم و یا محصولات ما در ذهن جستجوگران باقی بماند.

چگونگی تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت

بهترین زمان برای اسفاده از تبلیغات گوگل

همیشه و همه وقت می توانیم ازتبلیغات گوگل استفاده کنیم اما فقط استفاده نباید برای ما مهم باشد بلکه تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت باید برای ما مهم باشد.

و این امر شامل داشتن یک استراتژی مناسب تبلیغاتی است تا بهترین نتیجه را بگیریم.

زمانی که سایت ما تازه تاسیس است و رتبه مناسبی در گوگل ندارد ما می توانیم از خدمات گوگل ادز برای شتاختن نام برند و سایت و خدمات و کالاها استفاده کنیم.

اگر یک جشنواره فروش لوازم خانگی یا هر جشنواره دیگری داریم بهترین گزینه تبلیغات گوگل خواهد بود.

در این حالات با رعایت اصول تبلیغات و بازاریابی دیجیتال می توانیم بهترین نتایج را از کمپین تبلیغات گوگل بگیریم .

از تبلیغات گوگل اسفاده کنم یا سئو سایت ؟

این دو فرایند نوع کارشان یکسان نیست اما قطعا هدف یکسان دارند چرا که تبلیغات گوگل و بهینه سازی سایت هر دو برای دیده شدن و فروش بیشتر استفاده می شوند.

پس طبق استراتژی بازاریابی دیجیتالی باید از هر دو در کنار هم استفاده کرد.

اما نظر شخصی و تجربیات شخصی بنده در طی 10 سال فعالیت دیجیتال مارکتینگ می گوید وقت بیشتر باید صرف سئو سایت شود تا تبلیغات گوگل اما باز همه چیز به استراتژی بستگی خواهد داشت.

Google ads

در پایان مطلب تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت

تمام این نوشته ها تجربیات شخصی بوده و اسناد ارائه شده کوگل پس شاید 100% دقیق نباشد اما در مطلب تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت متوجه شدیم که سئو سایت یک سروگردن از تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه سایت در بحث سئو و رتبه گیری و حضور در صفحه اول گوگل بالاتر است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *