حذف موی زائد به روش لیزر ipl

حذف موی زائد به روش لیزر ipl

توسط در پزشکی 3 مارس 2023

به روش های مختلفی می توان موهای زائد بدن ( laser hair removal dubai ) ipl را از بین برد ، اما حذف دائمی موهای زائد با روش های نوینی چون لیزر موهای زائد و لیزر IPL بیش از روش های دیگر مورد توجه قرار دارد. درمان با ipl  اغلب برای حذف موهای زائد بدن و صورت بکار برده می شود. هم مردان و هم زنان می توانند از این روش برای رفع موهای ناخواسته استفاده نمایند.

در روش IPL، نور مرئی ساطع شده از لامپ های زنون دستگاه آن به فولیکول های مو، موجب ایجاد حرارت در ملانین سیاه رنگ مو شده و ریشه ی آن را تخریب و موی زائد را از بین می برد .
با استفاده از روش IPL  ، می توان در کمترین  زمان ممکن، موهای زائد منطق وسیع بدن را از بین برد .همچنین علاوه بر حذف موهای زائد بدن و صورت، ضایعات عروقی، لک ها و جای جوش های سطحی پوست را نیز از بین برد .

عملکرد ipl چگونه است

عملکرد ipl چگونه است؟

دستگاه ipl  ( ipl dubai ) برای حذف موهای زائد فوق العاده موثر است و می تواند باعث کاهش رشد مو بطور دائمی در ناحیه تحت درمان شود. نور منتشر شده توسط دستگاه به عمق پوست نفوذ می نماید و با هدف قرار دادن ملانین، بدون آسیب زدن به پوست، باعث از بین رفتن ملانین می گردد.

هنگامی که نور به ریشه مو می رسد، آن را مورد حرارت قرار می دهد و باعث تخریب فولیکول های مسئول رشد مو می گردد.

اکثر بیماران هیچ درد ناشی از درمان ipl برای حذف مو ندارند. در بدترین حالت ممکن است احساس خستگی و یا سوزش بسیار کمی وجود داشته باشد.
برخلاف درمانهای لیزری موهای زائد، کبودی، تورم، تحریک و یا پوسته پوسته شدن در این روش مشاهده نشده است. این به این دلیل است که درمان های ipl سطح کم نور را منتشر می کنند که هیچ یک از لایه های بافت پوست را در ناحیه تحت درمان و یا اطراف آن به خطر نمی اندازد.

درمان های رایج خماری

شباهت و تفاوت های لیزر و ipl در رفع موهای زائد

تفاوت لیزر و ipl در نوع نور آنها است. Ipl یک منبع نور پالس پهن باند است در حالی که لیزر یک منبع نور منسوج تک رنگ است. هر دو روش ملانین را در فولیکول مو هدف قرار می دهند و نتایج رفع موهای زائد در هر دو روش می تواند دائمی باشد. هم ipl و هم لیزر از طریق ملانین به ریشه مو می رسند و پس از چند جلسه ریشه را برای تولید موی جدید ضعیف می نمایند.

عوارض جانبی دستگاه ipl

عوارض جانبی دستگاه ipl

برخی عوارض جانبی رایج در مورد دستگاه ipl وجود دارد که معمولا خفیف و گذرا هستند. با این حال مراقبت های خاصی وجود دارد که باید برای جلوگیری از بروز عوارض انجام گیرد و قطعا تمامی افراد برای این نوع درمان مناسب نمی باشند. در ادامه به برخی از عوارض ipl اشاره می کنیم:

پس از درمان ipl، حساسیت و قرمزی پوست با تورم بسیار خفیف، غیر معمول نمی باشد. که می تواند با استفاده از ژل خنک کننده در عرض یک یا دو روز برطرف گردد.
احتمال تغییر رنگدانه ها وجود دارد که باید ظرف چند هفته برطرف گردد.

بهترین روش‌ها برای مراقبت از مو

مزایای دستگاه ipl

مزایای حذف موهای زائد با دستگاه ipl به شرح زیر می باشد:

  • استفاده سریع و آسان
  • نتایج دائمی
  • عدم آسیب رسانی به پوست
  • دارای عوارض جانبی کم

افراد مناسب برای درمان با ipl

حذف موهای زائد با این روش برای کسانی که دارای پوست روشن و موهای تیره می باشند مناسب خواهد بود و با وجود پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است هنوز هم محدودیت هایی وجود دارد. این به این دلیل است که کنتراست قوی بین ملانین در پوست و فولیکول مو وجود دارد و در پوست های تیره ممکن است نور توسط پوست جذب شده و موجب سوختگی و یا ایجاد زخم شود.
علاوه بر رنگ پوست، رنگ موها نیز در موفقیت و یا عدم موفقیت دستگاه ipl در رفع موهای زائد نقش دارند. Ipl برای افرادی که دارای موهای روشن، سفید، خاکستری و یا قرمز هستند موثر نیست.

شرایط استفاده از ipl

شرایط استفاده از ipl:

افرادی که دارای پوست حساس به نور هستند در صورت استفاده از این روش ممکن است در معرض بروز اختلالات پوستی مزمن قرار بگیرند.
هرگز از آی پی ال بر روی پوست برنزه استفاده نکنید. باید صبر کنید تا رنگ برنزه کاملا برطرف گردد و سپس اقدام به رفع موهای زائد نمایید.
درمان با ipl در دوران بارداری و یا شیردهی توصیه نمی گردد.
پوست های دارای خالکوبی برای درمان با ipl مناسب نمی باشند.

هزینه روش IPL

مزیت اصلی روش IPL جهت حذف موهای زائد ، هزینه ی پایین تر آن نسبت به روش لیزر می باشد ، اما به تعداد جلسات بیشتری نسبت به لیزر نیاز خواهد بود .
اگر چه در مراکز و کلینیک های زیبایی تخصصی ، انجام روش ها و عمل های زیبایی از قیمت یکسانی برخوردار نیستند اما به طور کلی می توان گفت که هزینه ی حذف موهای زائد به روش IPL با توجه به وسعت ناحیه تحت درمان ، تعداد جلسات لازم برای درمان و دستمزد پزشک متخصص تعیین می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *