روش های جوانسازی پوست صورت چیست ؟

روش های جوانسازی پوست صورت چیست ؟

توسط در پزشکی 8 مارس 2023

جوانسازی پوست صورت : هرکسی دوست دارد تا پوستی جوان و زیبا داشته باشد. البته این حق هر انسانی است که از پوستی شفاف و زیبای خود لذت ببرد. اما عواملی اجتناب ناپذیر سبب از بین رفتن جوانی و زیبایی پوست میشود. در این مرحله چه باید کرد؟ ایا راهی برای بازگرداندن زیبایی از دست رفته وجود دارد؟ هنوز راه قطعی برای جلوگیری از پیری ابداع نشده است اما راه هایی وجود دارد که می‌تواند با آن ظاهر جوانتر و شادابتر ای به پوست خودتان بدهید.

بیشتر بدانید : hydrafacial dubai .

پیشرفت علم پزشکی تا جایی بوده است که توانسته راههای جوانسازی را در اختیار ما قرار دارد این روش ها لیزر بوتاکس تزریق ژل و تکنیک های گوناگون جراحی است تمامی شیوه‌ها تاثیرگذاری موثر خود را دارند و تنها شیوه ای که می تواند برای شما بهترین نتیجه را داشته باشد با نظر پزشک تعیین می گردد. می خواهیم در سری مقاله موثرترین روش های جوانسازی بپردازیم که توسط دکتر علیزاده انجام می‌گیرد و معمولاً مراجعین ما رضایت خاصی از از انجام آن داشتند.

حذف موی زائد به روش لیزر ipl

روش های جوانسازی پوست

بهترین روش‌ها برای مراقبت از مو

روش های جوانسازی پوست

روش های جوانسازی پوست صورت : بالا رفتن سن باعث تخریب بافت پوست میشود و بافت پوست از پروتئین های کلاژن و الاستین تشکیل میشود. با افزایش سن از بین می رود و پوست حالتی شل و افتاده پیدا میکند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. برای این که علایم پیری پوست را بهتر متوجه شوید، باید لایه‌های پوست و بافت‌های مجاور آن را بشناسید. خود پوست از سه لایه تشکیل شده که شامل روی پوست (اپیدرم)، درم و زیر پوست (هیپودرم) است. افزایش سن روی تمامی لایه‌های پوست و بافت‌ها مجاور تاثیر می‌گذارد. علائم پیری پوست به شرح زیر است:

  • چین و چروک

اولین نشانه های پیری پوست خطوط پوستی هستند که بعد از ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می شوند. در این خصوص به مرور عمیق‌تر شده و تبدیل به چین شروع میشود خطوط پوست ناشی از حرکت عضلات صورت بوده و در جوانان خود را نشان می دهد  اما هنگامی نمایان می‌شود که پوست خاصیت کشسانی و سفتی خود را از دست داده و خطوط متحرک تبدیل به چین و چروک های ثابت می شود یکی از روش های جوانسازی پوست رفع چین و چروک ها است.

  • کاهش حجم

هنگامی که سه نما بالا می رود اتفاقات مهمی برای لایه های پوست می افتد. چربی زیر پوست در نواحی گونه، گیجگاه، چانه بینی و چشم و تحلیل میرود و صورت ظاهر اسکلتی پیدا می کند. استخوان های صورت در اطراف دهان تحلیل می‌رود البته این موارد در سن های بالای ۵۰ یا ۶۰ سال خود را نشان می دهند. رو‌ش‌های جوانسازی پوست صورت وقتی موثرند که در سنین پایین‌تر انجام شوند تا ظهور این علایم را به تاخیر بیندازند. کاهش حجم می‌تواند باعث افتادگی و چین و چروک شده و شادابی صورت شما را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

  • عدم وجود خاصیت کشسانی

بخش های عمقی پوست که از چند جز اصلی تشکیل شدند قوام و شادابی پوست را ایجاد می کند. اول از همه باید به کلاژن ها همان رشته های پروتئینی اشاره کنیم که اسکلت اصلی بافت پیوندی را می سازد. اسید هیالورونیک مانند سیمان بین بافت ها بوده و فضای بین رشته های کلاژن را پر میکند. در نهایت رشته های پروتئین الاستین سبب خاصیت کشسانی یا اصطلاحاً الاستیسیته پوست میشود. در پیری با از دست رفتن خاصیت کشسانی، افتادگی هایی به دلیل کاهش حجم اتفاق می افتد این مسئله به این دلیل است که حجم هیالورونیک اسید از بین رفته و تخریب استخوان ها شکل گرفته است ( روش های جوانسازی پوست صورت ).

به این ترتیب استحکام و کشش پوست کاهش پیدا میکند تغییرات مانند خشک شدن و سفت شدن لایه های پوستی باعث می شود تا پوست حالت شکننده تری پیدا کند.

  • تغییرات در لایه های پوستی

همانطور که گفته شد پوست ما دارای لایه سه طبقه ای است. لایه ها از چند لایه سلول تشکیل شده که به مرور زمان به دلیل تغییرات موجود خشک زمخت و نسبت در شرایط مضر آفتاب حساس تر میشود. ایجاد لکه ها و خالهای موجود در سنین بالا نشان از حساس تر شدن پوست نسبت به آفتاب است. لایه میانی یا درم از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی شامل رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید تشکیل شده است. هنگامی که سن افزایش پیدا میکند تغییراتی درون این لایه پیش می آید که سبب میشود تا پوست حساس تر شود و به مراقبت بیشتری نیاز پیدا کنید.

درمان های رایج خماری

چه زمانی باید برای درمان اقدام کرد؟

بهترین زمان برای جوانسازی پوست بستگی به شرایط شما دارد زیرا زمانی که علائم پیری برایتان آزاردهنده یا نگران کننده می‌شود بستگی دارد چقدر احساس مسئولیت کنید و چه مراقبت هایی را پیش بگیرید. استفاده از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب شستن پوست و تمیز نگه داشتن آن از جمله مهمترین مراقبت های پوستی به شمار می‌رود که می‌تواند در کاهش سرعت پیری بسیار موثر باشد.  برخی از متقاضیان جوانسازی پوست صورت، از اوایل ۳۰ سالگی دچار علائم اولیه پیر پوستی مانند چین و چروک‌های ظریف می‌شوند. افتادگی و لکه‌های پوستی هم ممکن است در این سنین مشاهده شود. درمان‌های لیزری، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله روش‌های کم‌تهاجمی و موثری هستند که می‌توانند باعث بهبود ساختار پوستی و جلوگیری از پیری شوند.

دهه چهارم زندگی همراه با تثبیت چین و چروک ها شروع می شود که این موضوع در خانم ها باعث ایجاد احساس ناخوشایند می شود نمایش شدن چین و چروک های اطراف چشم و دهان خشکی و لکه های پوستی در سنین بالای چهل سال رخ می دهد برای این سنین روش های کم تهاجم مانند هایفوتراپی لیزر درمانی تزریق ژل تزریق بوتاکس بهترین گزینه‌های موجود برای جوانسازی پوست است.

راه ها و روش های جوانسازی پوست

راه ها و روش های جوانسازی پوست

روش های جوانسازی پوست و شادابی پوست استفاده میشود باید کم تهاجم باشد. زیرا هر چه میزان تهاجم یک شیوه زیبایی بالاتر میرود میزان احتمال وجود برش جراحی و ریسک نیز بالاتر میرود. اما  روش‌های غیرتهاجمی کم‌خطرترین و ساده‌ترین روش‌ها هستند؛ اما تاثیر چندانی روی پوست نمی‌گذارند. روش‌های جوانسازی کم‌تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند، از روش‌های تهاجمی ارزان‌تر هستند و اثرات چشمگیری روی پوست می‌گذارند. در ادامه به بهترین شیوه های زیبایی جوانسازی توسط دکتر علیزاده میپردازیم:

هایفوتراپی

هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت اولتراسوند استفاده می‌شود. این امواج با تمرکز بر لایه پوستی باعث جوانسازی میشود که یکی از روش های جوانسازی پوست است. هایفوتراپی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است. همانطور که پیش تر گفتیم کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

هایفوتراپی که یکی از روش های جوانسازی پوست است با تاثیر مستقیم بر لایه مورد نظر باعث ایجاد گرما درون لایه شده و کلاژن سازی را تحریک میکند. وقتی سلول‌های لایه‌ی هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می‌شوند. شاید به نظر برسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما این گونه نیست. آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. در صورت نیاز  میتوانید  از کارشناسان و مشاورین کلینیک ما مشاوره رایگان بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *